Dah lama nak cerita ni….. (Part 1)

PART 1 – JALAN WANGSA MURNI, TAMAN WANGSA MELAWATI…..

Hmm.. Menarik kan title post kali ni? Bunyi macam gosip kan? Hahhahaha~~~

Sebenarnya bukan gosip laa weii…. Memang aku nak cerita pun. Post kali ni aku nak dedicate untuk budak-budak Wangsa Murni yang terchenta~~~

Tak semua ada dalam gambar time ni. Yang takde nabil & ejat. Ejat tengah snap gambar ni.

Yahhh… dah setahun aku duduk rumah ni. Tapi aku bukan antara yang mula-mula masuk. Tapi yang masuk bersilih ganti keluar. Lepas tu ada baru yang masuk.  Paling latest fendy, wan dan ejat pindah dari rumah ni sebab mudah untuk diorang ulang-alik dari tempat kerja diorang, tapi fendy dengan ejat still kitorang contact, cuma Wan susah sikit sebab dia masuk rekrut polis. Bulan 6 ni baru dia tamat rekrut. Aku harap takde sape dah la keluar rumah ni. Aku anggap macam adik-beradik aku kawan-kawan ni. Ye laa, kadang-kadang ada masalah tak sefahaman tapi biasa laa boleh diselesaikan elok-elok kan? Biasa laa tu, asam garam.

Sepanjang duduk Wangsa Murni, banyak suka duka laaa kitorang hadapi. Benda yang tak best biar laa rahsia. Mana ada benda dalam hidup kita ceria selalu je kan…. Tapi setakat ni aku enjoy dengan kawan-kawan Wangsa Murni ni. Walau baru setahun kenal, anggap macam dah lama je kenal. Hehehe……. Ada antara budak-budak rumah ni dah kenal satu sama lain semenjak diorang di kolej MMC lagi. So, diorang memang rapat la. Seronok tengok kawan-kawan rapat antara satu sama lain.

Karaoke. Event yang dah biasa dah di Wangsa Murni. Tapi sekarang agak slow laa nak karaoke ni semenjak takde nye ejat dengan wan. Masing-masing pon da agak sibuk dengan keje & belajar. Macam aku pun dah semester last ni. Sibuk dengan FYP & assignment dengan test skang ni. Slow sket la nak bersosial ke Wangsa Walk ni. Masa tahun lepas, boley kata dalam seminggu, 2 atau 3 kali ke Wangsa Walk.

Dalam setahun ni, rumah ni agak complete dengan perabot masing-masing. Kira selesa la bila balik kelas atau dari kampus nak rest. Itu salah satu sebab kenapa aku tak nak duduk hostel dah. Aku nak duduk rumah sendiri, bila balik kelas je boley buat apa aku suka. Takde sape nak ganggu privacy aku. Tenang je nak study ke ape ke.

Masa pegi Sg. Gabai. Ada tak cukup korum lagi ni. Zai xde.  Bad yang snap gambar ni.

pakai baju merah tu laa wan. baju kelabu tu ejat.

malam bbq di wangsa murni. Gambar kredit dekat bobot.

Dalam setaun ni, last event Wangsa Murni buat pegi mandi air terjun & BBQ sempena Wan keluar dari rumah sebab nak masuk polis. Kenangan terakhir dengan Wan bila dia gerak semua orang bagi tahu yang dia dah nak balik Muar. Kitorang sume bangun dari tidur pegi ke pintu. Aku tengok dia start motor pastu angkat tangan & cakap terima kasih sebab raikan dia malam semalam tu & mintak maaf kalau ada apa-apa salah kat kitorang then keluar dari gate rumah tinggalkan Wangsa Murni. Lepas tu masing-masing diam dan termenung….

This entry was posted in home sweet home. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

