Dah lama tak macam dulu…..

Hmmmm…. Melankolik sikit laaa post yang ni. AMARAN AWAL.Kalau sape rasa bosan, boley laa klik ‘x’ kat hujung atas kanan tu.

Kadang-kadang aku terpikir kenapa kejap je boleh happy-happy dengan kawan-kawan Wangsa Murni ni. Bukan tak happy skang, happy jugak. Tapi tak macam dulu, boley lepak sekali kat mamak malam-malam bila masing-masing balik keje sampai 3 pagi, 4 pagi. Padahal esok masing-masing keje atau pegi kelas pukul 8 atau 9 pagi.

Semenjak masing-masing dah sibuk dengan keja & belajar, susah satu isi rumah nak gather semua sekali duduk lepak di mamak Bidayah dekat rumah tu borak-borak ke, kutuk sesama sendiri ke… Hahahaa…. Walaupun aku duduk Wangsa Murni baru setahun tapi macam-macam dah aku lalui dengan budak-budak ni. Memang best la time tu. Time semua orang still xsibuk, time Wan still keje kat KL lagi, time Ejat still keje kat Wangsa Delima lagi, time Saffiq pon tak brapa busy lagi, senang cite time tu kalau busy keje atau belajar pon, boley lagi lepak kat mamak Bidayah tu sampai berembun.

Tadi aku ajak Shah dengan Saffiq pegi minum-minum kat Bidayah tu. Memang lama la dah jarang-jarang gather macam tu pastu borak-borak sampai pukul 3:30AM. Bukan dirumah xleh lepak sambil borak-borak macam tu, mungkin bila gather di luar walaupun tinggal satu rumah lagi best borak-borak kot. Ye la, bila di rumah semua ada privacy sendiri kan…

Tadi bila dapat lepak dengan Shah & Saffiq, diorang cite kisah masa zaman kolej diorang di MMC dulu walau cite ni dah berulang banyak-banyak kali tapi aku tak bosan dengar cite dari diorang ni. Cite susah senang sama-sama. Perghhhh… Aku memang salute laa diorang ni. Aku rasa aku pon tak dapat buat macam diorang. Susah, susah sesama. Senang pon senang sesama. Aku tak pernah dengar lagi citer-citer macam ni di abad ni. Memang aku salute laa… Aku tak tipu kalau korang dengar memang menitik air mata beb…  Pengalaman lampau diorang dulu laa jadikan kawan-kawan aku ni antara orang-orang yang hebat bila diorang dah bekerja skang. Memang aku salute. Teringat dulu-dulu masa 1st time diorang ajak lepak kat Bidayah tu. Aku senyap je. Maklum laa tak kenal semua isi rumah lagi masa tu. Sampai kena bahan dengan budak-budak ni baru berani bukak mulut. Bukan tak berani tapi segan laa.. Kalau skang, Bidayah tu kalau tak jadi tempat kitorang gelak kuat-kuat tak sah laa.. Hahaha…..

Tapi tu dulu laaa… Aku harap sekali dalam sebulan ke dapat gather macam dulu-dulu sambil borak-borak & kutuk sesama sendiri. Cuma post aku taip ni je laa yang boley ingatkan aku tentang dan harap jugak budak-budak Wangsa Murni kisah 1st time duduk Wangsa Murni ni. Setahun ni yang aku rasa amat bermakna. Berpeluang kenal dengan Wangsa Murni…..

This entry was posted in home sweet home, wangsa murni. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

